Wednesday, April 27, 2011

het verloren maitje...


Hallo allemaal!

De kogel is door de kerk, er is een 'concept' gekozen: De Nacht Laadt Op!!...
Ik wil jullie allereerst nogmaals bedanken en complimenteren. Creativiteit en originaliteit zijn volop voorhanden binnen de groep!

Lang hiervan genieten kunnen we helaas niet, we moeten door (ja, ja... en dan ook nog zo'n heerlijk terrasweertje!..).

Een paar tips/opmerkingen van mijn kant:

Er is nu een 'concept': opladen (+ een visuele symboliek: batterij)
Neem met z'n allen door hoe je hier tegenaan kijkt, waaraan je denkt, etc. Alternatieven/invalshoeken/etc
De grote opgave is nl. om 'opladen' te koppelen aan/verbinden met de (kunst)nacht, kunst en de doelgroep(en).
Vanzelfsprekend moet dat een logische en originele koppeling/verbinding zijn, anders lopen we het risico van de bekende tang op het bekende varken..
Werk deze koppeling/verbinding uit tot een sterke, samenhangende, eenduidige combinatie van beeld + boodschap (= basisconcept voor alle communicatie).
Alvorens het ontwikkelingstraject voor de verschillende middelen te starten, toets je met z'n allen nog eenmaal goed en kritisch het bedachte basisconcept.
Stel vragen als: communiceert het direct en eenduidig / kunnen we er onze comm.doelen mee bereiken / sluit het m.a.w. aan bij de doelgroep(en) en bij de 'afzender' / is het onderscheidend, esthetisch / enz. / enz.

Bovenstaand traject levert a.h.w. de fundering onder het te bouwen huis. Met andere woorden: KEIBELANGRIJK!!

Vervolgens aan de slag! Maak o.b.v. het uiteindelijke basisconcept ontwerpen voor:
- (praktische) informatie [ deelnemers/locatie/routing/etc; zoals o.a. brochure 2 jaar geleden ] vorm staat vrij, maar denk aan 'hanteerbaarheid'
- aankondigings-/wervingsposters
- website [ informerend/wervend; denk ook aan combi met apps ]
- inzet social media [ evt. koppeling met website ]
- fysieke herkenning bij panden deelnemers [ genoemd werd het 'nachtkastjes-idee', maar dat staat vrij ]
- gadgets
- banners / vlaggen
- en wat jullie verder nog aan ideeen/inspiratie hebben. Zie ook lijst met middelen.

En ook nog een stukje 'strategie':
Denk na over hoe en wanneer (timing/fasering) je begint met aankondiging. M.a.w.: maak de Boschenaren op een verantwoorde, effectieve manier lekker voor De Kunstnacht!

Maar eerst een goed basisconcept!...

Succes! Zie jullie woensdag!
Janwillem

No comments:

Post a Comment